xoves, 16 de outubro de 2014

A história da resistência. Kurdistam.

Inda que quase todo o mundo ouviu falar algumha vez do Kurdistam, a realidade deste povo é poucas vezes conhecida pola maioria da gente.



(Situaçom geográfica do Kurdistam)
















Para começar, cómpre saber que o povo kurdo é a minoria sem estado máis grande do planeta, com aproximadamente 22 milhons de pessoas, que ocupa parte de Iram, Irak, Turquia, Armenia e Siria.

Na atualidade, inda que existem movimentos nacionalistas kurdos, a razom de que estes nom sejam quem de alcançar os seus objetivo é clara: petróleo. O Kurdistam é umha zona mais que rica em recursos naturais, sobre todo o conhecido como "ouro negro", inda que a algúns nom lhes traia mais ca desgraças.

Mas a história do povo kurdo, dende o ano 2500 a.C. que se instalarom no seu atual território, é o que podemos chamar, "história dumha resistência", já que durante todo este periodo, abundarom as políticas de persecuçom e exterminaçom.

Estas políticas represivas começarom logo da Primeira Guerra Mundial, quando os vencedores deste conflito iniciam um proceso de repartimento do Kurdistam. Em 1925 produce-se umha ampliaçom do Kurdistam em Irak e funda-se a Irak Petroleum Company com participaçom de Gram Bretanha, Estados Unidos e Francia. Estes estados manejarom ao seu antolho o território e riquezas deste povo para o seu própio interese, o que provocou duras políticas represivas que terminarom com gram cantidade de exiliad@s e refugiad@s.

Dende aí até o dia de hoje.

Ningún comentario:

Publicar un comentario